Stem Op 1

Forbedringsønsker til afsendelse af påmindelser via ZMIR6

Modtaget Diana Koo Madsen Randers Kommune 5 dage siden

Den automatiske påmindelseskørsel (ZFIE_PAAMINDELSER) kan sende påmindelser ud for bilag, der er max. 99 dage forfaldne.
Det vil sige, at der ikke bliver rykket automatisk for bilag, der er ældre, men som stadig skal rykkes for.

I forbindelse med at lave et script i SAP til sende påmindelser ud på alle forfaldne bilag via ZMIR6 har jeg forsøgt først manuelt at sende påmindelse ud på to bilag (udgiftsbilagskladder) som test.
Jeg regnede med at modtage én mail for rykker 1 med begge bilag oplyst i, men jeg modtog en mail pr. bilag.
Derudover er layoutet/oplysninger knap så brugervenligt - især sammenlignet med de mails fra den automatiske påmindelseskørsel.

Randers Kommune har flere fakturamodtagere med rigtig mange bilag i deres bilagsindbakke. Det vil derfor være månedligt spam, hvis der afsendes påmindelser, som udløser en mail pr. bilag.
Det kunne være fedt ligesom med den automatiske kørsel, at der blev sendt én mail for rykker 1., én mail for rykker 2 osv. pr. bruger, der har de valgte, forfaldne bilag.

Og ikke mindst kunne det være godt, hvis layoutet/oplysninger var ligesådan som den automatiske kørsel, da det er brugervenligt at læse samt har lidt flere oplysninger.
Det er desværre ikke de fleste brugere, som forstår at søge med fakturabilagsnummeret. Det naturlige for dem er fakturanummeret og evt. kreditorens navn og CPR/CVR nr.

Se gerne vedhæftet skærmprint og mails som eksempler.

Skriv en Kommentar
 
Vedhæft en fil