Stem Op 5

Kontrakter: Søgekriterier på PSP-element og Start- & slutdato på fakturaplan

Modtaget Diana Koo Madsen Randers Kommune 12 måneder siden

I VA42, VA43 og VA05N er der ønske om to yderligere søgekriterier/kolonner til udtræk:
- PSP-element
- Start- og slutdato på fakturaplan

I VA42 og VA43 kan man søge på PSP-element, hvor der vises kontrakt nr. samt positionslinje nr.
Hertil kunne det være fedt at få tilføje kolonner med start- og slutdato på fakturaplan.
Dog når man har været i en kontrakt, skal man lave søgningen på ny for at gå videre til næste kontrakt samt man kan ikke eksportere/gemme søgningen som Excel-fil.

I VA05N er det ikke muligt (på nuværende tidspunkt) at søge på PSP-element, som kunne være en fordel, da man ikke behøver at lave en søgning på ny som i VA42 og VA43, så snart man har været i en kontrakt. Samt dette udtræk kan man gemme som Excel-fil.
Når en søgning er lavet, ønskes det at få kolonner med start- og slutdato på fakturaplan, hvor man vil kunne se, hvilke fakturaplaner slutter hvornår.
Derudover vil man også kunne hurtigt se, hvis en kontrakt har en Gyldig til-dato på selve kontrakten, der evt. ikke stemmer overens med slutdato på fakturaplan.

Vi oplever brugere, der glemmer at sætte en slutdato i fakturaplan, men sætter Gyldig til-dato på selve kontrakten, da de tror, at den er den endelige slutdato for fakturering på kontrakten. Dette resulterer i, at debitoren naturligvis stadig bliver faktureret, som ikke skulle.

Jeg kan til gengæld godt se, at i VA05N risikerer man at få meget mere data og kræver længere svartid, når en søgning på flere kontrakter bliver delt op på positioner, såfremt der er flere positioner på en kontrakt.

Jeg har vedhæftet nogle skærmprints, hvor det kunne tænkes med disse ønsker.


Jeg håber, at I vil tage ovenstående til overvejelse.

Skriv en Kommentar
 
Vedhæft en fil