Stem Op 4

Automatisk udligning af statuskonti

Modtaget Christian Leonhardt ● Randers ● 9 hours siden

Efter at have talt med lidt forskellige kommuner, kan jeg forstå at KMD halter bagefter, når det kommer til at automatisk udligning af statuskonti.

De muligheder der ligger i ZFIR_OB74 er meget rigide. Det er meget svært at identificere hvilke parametre i posteringsdata, de forskellige kriterier peger på og det er sjældent fordelagtigt at kæde dem sammen.

Omfanget af konti og posteringer der kan anvendes automatisk udligning på, er derfor kunstigt lavt. Især taget i betragtning af de anstrengelser kommunens bogholdere og systemfaglige, samt leverandørerne af vores fagsystemer, gør sig, for at systematisere bogføringen ved sekventering og modellering af posteringsdata.

Der er både andre økonomisystemer på det offentlige marked og tredjepartsleverandører, som bedre faciliterer automatisk udligning på statuskonti. Dette især vha. brugen af regex og logiske gates, frem for udligning på præcise matches inden for de forskellige parametre på posteringerne, som ZFIR_OB74 er bygget ud fra.

Jeg kan researche mig til at S/4HANA stiller nogle nye værktøjer til rådighed, men er interesseret i at vide om KMD har planer om at implementere disse. Det gælder især Advanced Bank Statement Automation (scope item 4X8) og SAP Cash Application.

Kommentarer (1)

photo
1

Hej Christian

Tak for ønsket. Vi holder øje med udviklingen og opbakningen til ønsket samt kigger nærmere ind i det, hvis det opnår stor opbakning.

God dag!

Vh

Tobias - KMD

This comment is in trash! Restore
Skriv en Kommentar

Vedhæft en fil