Stem Op 10

Afstemningsrapport

Lukket med svar Marianne Fisker Norddjurs Kommune 20 måneder siden

Vores revision anbefalede, at vi tilkøbte denne funktion, da det, for både lederne og revision ville give et overblik over afstemningerne og en status på om afstemningerne er udført. Vi anvender systemet, men vi har også fundet ud af, at hvis man har mange afstemninger, så er det svært at huske, hvilke afstemninger man har udført stikprøve på. Derfor er jeg nødsaget til at have et regneark ved siden af, hvor jeg noterer, hvilke afstemninger jeg har lavet stikprøve på og i hvilken måned jeg har udført det. Derudover har det vist sig, at noter efterfølgende kan slettes (også af andre) og ikke referere til den måned man har lavet udsøgning på. Derfor udføres disse noter også i regnearket.

Ønsket er, at der i afstemningsrapporten f.eks. kunne være felter ud for hver afstemningskonto og med måneds angivelse, så man let kan se, hvilke konti der er foretaget stikprøver på og i hvilken måned det er sket - se nedenstående regneark eksempel. Hvis det så også kan laves så det kun er lederen, der kan se/ændre oplysningerne, ville det være super.


12e00afa8e6e4d48f9e18c8d72029875

Kommentarer (2)

photo
1

Vi mangler en tilsvarende funktion til kvalitetssikring af afstemninger, gerne med mulighed for at kunne eksportere felterne til regneark, f.eks. i tilfælde af, at revisionen ønsker tilsendt dokumentation for kvalitetssikringen.

Vi vil dog gerne have at det ikke kun er lederne, som får adgang til felterne, idet det er en økonomikonsulent som kvalitetssikrer afstemningerne.

photo
1

Tak for jeres ændringsønske!

Vi er desværre ikke i stand til at implementere det på den måde, som I beskriver her for nuværende, men vi tager det med i vores arbejde fremadrettet. I mellemtiden anbefaler vi, at I opretter en opgaveplan i modulet "Frame til Ledelsestilsyn".

Dermed er det kun de brugere, der er oprettet til at skulle udføre ledelsestilsyn, som vil modtage opgaven, og I kan følge op på opgaverne ved en rapport. Fra rapporten kan der også udsendes påmindelser til brugere, der endnu ikke har udført opgaven.

På den måde kan I få en oversigt over, hvilke afstemninger I har udført stikprøve på, hvem der har foretaget stikprøven, og i hvilken måned det er udført.


For flere detaljer omkring Frame til Ledelsestilsyn henviser jeg til vejledningen eller 3117@kmd.dk.


Dbh.

Jonas Köllner (DGP@kmd.dk)

Skriv en Kommentar
 
Vedhæft en fil